Główna » Sposób na urodę » Jak wzmocnić cebulki włosów za pomocą diety? 5 kroków do piękniejszych włosów

Jak wzmocnić cebulki włosów za pomocą diety? 5 kroków do piękniejszych włosów

Twoje włosy wypadają garściami? Masz w domowych zapasach dziesiątki pielęgnacyjnych szamponów i odżywek, a tymczasem żaden z tych kosmetyków nie przynosi oczekiwanego rezultatu? Jak wzmocnić cebulki włosów za pomocą diety? Co zrobić, żeby włosy przestały wypadać? Przekonaj się!

Odpowiednia dieta to podstawa

I najlepszy sposób na to, jak wzmocnić cebulki włosów. Powinna być zbilansowana, i zróżnicowana, i chociaż o nasze włosy powinniśmy dbać szczególnie, to wcale nie jesteśmy zmuszeni do zażywania suplementów czy innych, aptecznych specyfików. Wystarczy tylko poznać 5 składników diety, które sprawią, że nasze włosy będą silniejsze. Jakie to składniki?

Cynk

Dzięki spożyciu tego pierwiastka, cebulki będą odżywione a  nasze włosy przestaną się łamać i dodatkowo, zapomnisz o ich wypadaniu.

Gdzie szukać cynku? Na pewno w mleku – polecamy szczególnie to chude. Dodatkowo warto też wprowadzić do diety sporą ilość jajek, mąki pełnoziarnistej, orzechów a także zielonego groszku czy brokułów. Cynk znajduje się również w burakach, marchwi a także szpinaku.

Jak wzmocnić cebulki włosów? Zażywać kwas foliowy

Warto wiedzieć, że prócz tego iż dotleni cebulki naszych włosów to sprawi też, że spowolnimy proces ich siwienia. (Szkoda, że nie wiedziałam o tym przed maturą 😉 ).

Gdzie szukać kwasu foliowego? Oczywiście można skorzystać z suplementacji ale po co? Skoro jest go mnóstwo w żółtkach jaj, soczewicy, szpinaku kiełkach pszenicy czy białej fasoli. MNIAM. Smacznie,  i zdrowo. I jeszcze z dodatkową korzyścią.

Biotyna

Ma na celu poprawę wyglądu włosów, ich wzrost i wzbogacenie ich w keratynę. I tutaj znów warto do diety wprowadzić żółtko ( a podobno te jaja takie złe 😉 ) drożdże, soję, orzechy, kalafior czy wątróbkę.

Miedź

Zdrowy wygląd włosów i brak odbarwień to zasługa tego pierwiastka. Szukajmy go szczególnie w warzywach strączkowych i pełnoziarnistych produktach a także w orzechach, pestkach dyni czy słonecznika, pomidorach, bananach i avokado. Sporo ich także w soi czy czosnku.

Witamina E

Jeśli Twoje włosy rosną baardzooo powoli, to pewno brakuje im witaminy E właśnie. Dodatkowo dba ona też o ich doskonałe nawilżenie. A znajdziemy ją w orzechach, pestkach słonecznika, migdałach, avokado, papryce czerwonej czy kukurydzy. Warto też wprowadzić do diety oleje, które są tłoczone na zimno.

Sporo osób narzeka na połamane, zniszczone włosy. Po zimie szczególnie – wiadomo, czapki. Ale to nie tylko ich wina. Najważniejsze w tym wszystkim jest stosowanie odpowiednich kosmetyków, a także zbilansowana dieta. Pamiętaj o 5, wymienionym przeze mnie składnikach i zajadaj się produktami z mojej listy, a Twoje włosy będą długie, lśniące, i zadbane. Gwarantuję 🙂 A Ty.. jakie masz sposoby na lśniące włosy?

Share
Author: Ośmiornica Matylda
Tagi

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *

Share