Główna » Sposób na biznes » Jak wygląda praca PR-owca?

Jak wygląda praca PR-owca?

 

Public relations jest często niepoprawnie rozumiane i w związku z tym narosło wokół niego wiele mitów. Na czym wobec tego polega praca w tej specyficznej branży?

 

PR, czyli public relations to różnego rodzaju działania skoncentrowane na relacjach podmiotu z otoczeniem. Podmiotem tym może być firma, instytucja czy organizacja, która chce zadbać kompleksowo o swój wizerunek, a przy tym zyskać akceptację wobec swoich działań. Jest to działanie długoplanowe, systematyczne, które skoncentrowane jest na kształtowaniu odpowiednich stosunków, pielęgnowaniu kontaktów i właściwej komunikacji.

 

Kim jest dobry PR-owiec?

Nie każdy nadaje się do pracy w PR. Przede wszystkim osoba, która chce pracować na tym stanowisku, powinna posiadać odpowiednie umiejętności miękkie – interpersonalne, w tym otwartość, komunikatywność, umiejętność prezentacji, łatwość w nawiązywaniu kontaktów i powinna potrafić łatwo formułować swoje myśli. Naturalnie, powinna być też dobrze zorganizowana, odporna na stres, cierpliwa, powinna ciągle śledzić branżę i wydarzenia, na przykład na portalach branżowych takich jak publicrelations.pl.

 

Jak wygląda typowy dzień PR-owca?

Głównym celem PR jest prowadzenie dialogu z otoczeniem, między innymi mediami, klientami, organizacjami czy społecznościami. PR-owiec wobec tego przygotowuje różne materiały, kontaktuje się z ich odbiorcami, współpracuje z działem sprzedaży i marketingu, doradzając optymalne rozwiązania zgodne z zasadami PR. Również specjalista w zakresie PR konsultuje się często z prawnikami, szefami projektów i innymi specjalistami, aby na tej podstawie przygotować swój przekaz. Wobec tego każdy dzień pracy PR-owca może wyglądać inaczej.

 

Czy firma musi zatrudniać PR-owca?

Zasadniczo nie jest to konieczne, ponieważ dzisiaj można również skorzystać z usług firm outsourcingowych, które specjalizują się w zakresie PR. Wówczas można zmniejszyć koszty znacznie i jednocześnie korzystać z pomocy specjalistów, którzy posiadają doświadczenie w dziedzinie PR. Gdy chce się prowadzić PR samodzielnie, warto trzymać rękę na pulsie – na przykład razem z serwisem publicrelations.pl.

 

Share
Author: Ośmiornica Matylda
Tagi

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *

Share