Top 5 pomysłów na skuteczną promocję firmy podczas miejskich eventów

Jak wiadomo patronat sponsorski nad imprezą organizowaną w mieście może bardzo się opłacać. Oczywiście trzeba skalkulować do ilu osób w ten sposób będzie można dotrzeć. Jeśli jednak zwiększy się obroty, choćby o 5-10%, to już może się opłacać, a często takie działania mają długofalowy efekt. Dlatego dziś przedstawimy 5 naszym zdaniem najlepszych pomysłów na skuteczną promocję podczas miejskich eventów. Już teraz zdradzimy, że będzie i coś dla ugaszenia pragnienia, a więc napoje na imprezy.

Darmowe gadżety rozdawane przez hostessy

Event zawsze wiąże się z obecnością dużych dmuchanych reklam albo w postaci balonów rozdawanych uczestnikom imprezy czy papierowych lub materiałowych czapeczek z logo. Można zdecydować się również na koszulki, które rozdawane będą przy pomocy specjalnej wyrzutni, czyli reklama i zabawa w jednym. Rozdawanie próbek nowych produktów, to coś co lubią wszyscy. Mogą to być czekoladki w przypadku firmy cukierniczej, kabanosy w przypadku wytwórni wędlin albo kupony zniżkowe na różne usługi, gdy sponsorem jest firma z branży usługowej.

Organizowanie loterii z nagrodami

Jeśli odbywa się miejski event, to nie może zabraknąć również loterii z nagrodami, bo któż nie lubi tego dreszczyku emocji, kiedy odczytywany jest wygrywający numer wydrukowany na bilecie czy kuponie? Sponsorem nagród może być firma promująca się na evencie. Wśród nich mogą znaleźć się vouchery na jej usługi abo też kupony rabatowe na produkty. Wśród nagród mogą być również te bardziej ekstremalne, jak darmowy skok na bungee czy też nieco bardziej bezpieczny lot balonem nad miastem. Wśród nagród może znaleźć się również samochód osobowy. Oczywiście wszystko zależy od tego, ile firma jest w stanie przeznaczyć na kwestie związane ze sponsoringiem.

Darmowe porady dla mieszkańców miasta

Kolejny sposób nic nie kosztuje, no może poza czasem Twoich pracowników bądź Twoim. Sposobem na promocje może być również zorganizowanie pawilonu, a w nim darmowych porad. Mogą one być szerzej związane z branżą i możesz zaprosić na nie również wybranych ekspertów, którzy zgodzą się wziąć w nich udział za niewielkim wynagrodzeniem lub uściskiem dłoni prezesa. W zależności od branży mogą być to porady prawne, bankowe, remontowo-budowlane, dotyczące urody, czy turystyczne bądź motoryzacyjne. Z pewnością niezależnie od tematu zainteresowanie będzie spore.

Film promocyjny wyświetlany na telebimie

Kolejną formą promocji może być film wyświetlany na telebimie. Taka forma promocji sprawdza się w przypadku organizowanych koncertów, gdzie w przerwach na telebimie pokazywane są krótkie spoty sponsorów. Jednak najlepiej ten rodzaj promocji sprawdza się na targach branżowych. Bywa, że organizatorem lub współorganizatorem takich eventów jest miasto. Będąc częścią danej branży nie można w nich nie uczestniczyć. Przygotowanie filmu promocyjnego pochłania pewne koszty, jednak może opłacać się długofalowo, gdyż film może być wykorzystany również na konferencjach czy targach pracy. Świetnie sprawdzają się zdjęcia wykonane z drona. Można przedstawić firmę z zupełnie innej perspektywy. Warto wykorzystać również technologię digital signage. Wirtualny Spacer po firmie czy możliwość poznania receptury produktów i samodzielnego przygotowania krok po kroku w wersji wirtualnej może być ciekawe dla potencjalnych klientów, podobnie jak możliwość zaprojektowania własnych mebli krok po kroku. Każda firma może w tej kwestii wymyślić coś unikatowego, niezależnie od branży.

Coś dla ugaszenia pragnienia, czyli napoje na imprezy

Ostatni sposób jest bardzo prosty, ale jakże skuteczny. Chodzi o napoje na imprezy. Można wykorzystać popularne energetyki, napoje izotoniczne albo soki. Z pewnością na imprezie sportowej sprawdzą się napoje izotoniczne, z kolei na dłuższej konferencji – energetyczne. Z kolei na imprezach miejskich organizowanych dla dzieci doskonałym wyborem będą soki, co sprawdzi się w przypadku firm promujących zdrowy styl życia.

Miejskie eventy mogą być naprawdę różnorodne, zatem bardzo różna jest też promocja, którą się na nich wykorzystuje. Przedstawione przez nas pomysły są dość uniwersalne i do wykorzystania na większości z nich. Nie wszystkie muszą pochłaniać znaczne środki finansowe, a przy tym są niezwykle skuteczne.

Share