Główna » Sposób na biznes » Reklama w telewizji – czym się charakteryzuje?

Reklama w telewizji – czym się charakteryzuje?

Choć może się wydawać, że nasz wiek to wieku Internetu, nie można nie doceniać potęgi reklamy telewizyjnej. Wbrew przewidywaniom sceptyków telewizja ma się tak samo dobrze, jak w latach dziewięćdziesiątych ubiegłego stulecia.

Reklama dźwignią handlu

To właśnie ona jest głównym źródłem naszej wiedzy o świecie, wydarzeniach, kulturze, a w końcu – produktach. Dodatkowo telewizja jest medium wszechobecnym w polskich domach: nie ma tu mowy o analogii do tak zwanego wykluczenia cyfrowego, obejmującego osoby, które nie potrafią korzystać z Internetu bądź pozostają poza jego zasięgiem. W zasięgu telewizji są wszyscy, nie trzeba nawet inwestować w komercyjne rozwiązania w rodzaju telewizji kablowej czy satelitarnej, ponieważ bezpłatnie nadawana telewizja naziemna (oczywiście bezpłatna poza abonamentem RTV) oferuje bogaty pakiet kanałów w HD.

Reklamować, ale jak?

Reklama w telewizji to w zasadzie odrębny rodzaj reklamy, przede wszystkim ze względu na masowe jej występowanie nie tylko na zasadzie wyodrębnionych bloków reklamowych, ale także poprzez prezentowanie w programach, serialach i filmach określonych przedmiotów, co ma na odbiorcę wpływ podprogowy. Wystarczy wyobrazić sobie sytuację, w której ulubiony bohater serialowy ma zwyczaj rozpoczynać dzień od porannej kawy przy ulubionej gazecie: jeśli kilka razy zobaczymy markę tej kawy oraz tytuł gazety, podświadomie zakoduje się nam on jako produkt pożądany. Warto pamiętać, że ze dość trudno jest się przebić przez gąszcz dostępnych rodzajów reklam i jeśli czujemy się na tym gruncie niepewnie, najlepiej jest skorzystać ze wsparcia dużego domu mediowego, jak choćby codemedia. Dzięki temu zostanie trafnie powiązany rodzaj zastosowanej reklamy (na przykład reklama demonstracyjna, scenka z życia, rekomendacyjna, odwołująca się do stylu życia czy emocji) do produktu, który chcemy zareklamować. Pozwoli nam to uniknąć wpadki, kiedy odbiorca rozpozna dysonans pomiędzy typem reklamy a sprzedawanym produktem, co zwykle prowadzi do jego odrzucenia i powoduje straty niemal nie do odrobienia, wymagające kolejnej kampanii reklamowej.

Share
Author: Ośmiornica Matylda
Tagi

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *

Share