Główna » Fit sposoby » Motywacja do odchudzania – od czego zacząć?

Motywacja do odchudzania – od czego zacząć?

Wiecznie zaczynasz od poniedziałku, prawda? Albo od nowego miesiąca. A jeszcze lepiej – od kolejnego roku. Robisz plany, zapiski, nawet dietę ustalasz i bach (!) Jak przychodzi co do czego, po prostu grzeszysz. Wcinasz kolejną pizzę, następną porcję lodów po to, by znów zacząć od nowa. Jak się zmotywować do ćwiczeń? Jak powinna wyglądać Twoja motywacja do odchudzania, byś wreszcie zmieniła swoje życie na dobre?

Ustal cele i priorytety

No bo co.. przeglądasz się w tym lustrze, i widzisz jakieś grube babsko. To nie Ty, prawda? Pamiętasz siebie jeszcze sprzed ciąży. Szczupłą. Atrakcyjną, bez zbędnych fałdek. Chcesz do tego wrócić? Jasne, że chcesz! I możesz to osiągnąć. Ale potrzebujesz motywacji. A motywacja do odchudzania nie przyjdzie sama. Na początku, musisz ustalić konkretny cel. 5? 10? A może 15 kilogramów? Określ się. Stań przed tym lustrem i głośno powiedz – sama do siebie – ile chcesz schudnąć. A później podziel tą wagę na cztery albo pięć – to będą Twoje etapy.

Jak się zmotywować do odchudzania? Małymi kroczkami do celu

Jeżeli na wadze jest o 20 kilogramów za dużo. Ty będziesz chudła (bezpiecznie), 4 kilo w ciągu miesiąca. Ustal więc, że swoją wymarzoną wagę osiągniesz w ciągu 20 tygodni, zatem pięciu miesięcy. Jeżeli schudniesz pierwsze cztery kilo, pozwól sobie na małą nagrodę. Pójdź do fryzjera, kup nową bluzkę, zrób manicure w salonie albo wyjdź do kina. Niech takie mini nagrody pojawiają się też w każdym kolejnym etapie Twojego odchudzania. Dzięki temu Twoja motywacja do działania będzie większa. Kto chciałby czekać na nagrodę za efekty przez następnych 5 miesięcy? Przecież to prawie pól roku.

Przed dietą urządź sobie „pożegnalną kolację”.

Uważasz, że nie potrafisz żyć bez lodów? Hamburgerów? Frytek? Wprawdzie możesz zorganizować sobie ich zdrowe zamienniki i zajadać się nimi również w trakcie diety, jednak zanim rozpoczniesz te swoje starania o lepsze życie ( i niższą wagę) możesz pozwolić sobie na małe szaleństwo. Ten jeden – ostatni raz – najedz się do syta tym, co lubisz najbardziej, choćby było i okrutnie kaloryczne. Ale pamiętaj – WIĘCEJ SOBIE NA TO NIE POZWOLISZ.

Jak się zmotywować do odchudzania? Opowiedz o diecie znajomym

Duma – taaaak, każda z nas ją ma. Dlatego jeżeli brakuje Tobie silnej woli koniecznie podziel się informacją o diecie ze znajomymi i najbliższą rodziną. Wówczas Twoja motywacja do odchudzania wzrośnie, bo przecież jeżeli się poddasz to zawiedziesz nie tylko siebie ale też wszystkich tych, którzy wiedzieli o Twoich planach.

Chcesz się do kogoś upodobnić?

Bo Twoja ulubiona aktorka ma świetny tyłek, a piosenkarka wręcz idealne nogi? Wydrukuj sobie zdjęcie tych swoich ideałów i powieś je nad łóżkiem, na lodówce, albo nawet na lustrze w łazience. Patrz na te zdjęcia codziennie i myśl sobie : „Tak.. już niedługo ja też będę tak wyglądać”. Motywacja do odchudzania level hard.

Jak się zmotywować do ćwiczeń?

Bo przecież zdrowy styl życia i całe to odchudzanie to nie tylko dieta, ale również ruch. Może warto namówić na wspólne działanie przyjaciółkę? W grupie raźniej i łatwiej będzie się Tobie zmotywować do ćwiczeń, jeżeli wybierzecie się wspólnie na basen czy siłownię albo pochodzić z kijkami. Przy okazji możecie przecież pozwolić sobie na ploteczki.

Dobrą motywacją do odchudzania jest także regularne zapisywanie swoich wyników. Dzięki temu będziesz mogła na wykresach czy w tabelach obserwować zmiany swojego ciała. Warto też robić sobie zdjęcia – na przykład co dwa tygodnie lub co miesiąc. Takie zmiany w wyglądzie- które już będzie realnie widać na tego typu porównaniu – są naprawdę motywujące.

Share
Author: Ośmiornica Matylda
Tagi

Podobne Sposoby

Komentarze (1)

  1. […] Fit sposoby Motywacja do odchudzania – od czego zacząć? […]

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *

Share