Główna » Fit sposoby » Co jeść na płaski brzuch?

Co jeść na płaski brzuch?

Wiosna to taki czas, że każdy chce wyglądać lepiej. Przecież już niedługo będzie okazja, żeby pokazać się na plaży w  bikini. Wszyscy chcą gubić brzuszki, mieć szczuplejsze uda i w ogóle polubić swoje odbicie w lustrze. Połowa sukcesu, to ruch. Druga połowa, odpowiednia dieta. Co jeść na płaski brzuch? Co zrobić, by z naszych ulubionych portek przestały wystawać boczki? Sprawdź, jakie produkty włączyć do swojej diety, a których lepiej unikać.

Co jeść na płaski brzuch?

Pewno sobie powiesz – no wiadomo co.. produkty light. Fakt, że są one odtłuszczone, że zawierają mniej kalorii, że pozbawione są cukru ale prawda jest taka, że one też mają kalorie – często wcale nie mało. Dlatego trzeba rozsądnie dzielić porcje posiłków, nawet tych przygotowanych z produktów w opcji light.  A co jeść na płaski brzuch? Koniecznie zaopatrz się w te produkty:

  • płatki owsiane. Przecudowne źródło błonnika, i idealna opcja śniadaniowa. Uwielbiam. I nie wyobrażam sobie rozpoczęcia dnia w inny sposób, jak tylko owsianką, choćby w najprostszym wydaniu. A Wiecie, że ten błonnik to czarodziej? Wiąże wodę, i wypełnia przewód pokarmowy, dzięki czemu dłużej będziesz czuła się syta. I faktycznie, kiedy sobie rano zapodasz konkretną owsiankę, odczujesz głód dopiero w porze obiadowej. Dodatkowo, dzięki takiej porannej owsiance przyspieszysz przemianę materii a od tego już mały krok do płaskiego brzuszka 😉
  • kefiry, maślanki, jogurty. Nigdy ich w mojej lodówce nie brakowało i cieszy mnie fakt, że moje ośmiorniczki też chętnie po nie sięgają. Badania wykazują, że osoby, które spożywają nabiał niskotłuszczowy znacznie szybciej spalają tkankę tłuszczową. Nie żałuj się sobie kefirów. Obiad zapijaj maślanką, a na lekką kolację zjedz odtłuszczony jogurt naturalny.
  • ziarenka i pestki. Siemię lniane dodaję praktycznie do wszystkiego. Do porannej owsianki razem z chia. Do kanapek, sałatek, do zup. Nawet do koktajli. Chodzi tutaj o zawartość kwasów tłuszczowych. Przyznać muszę, że pesteczki nie należą do fit produktów bo kalorii zawierają nie mało, ale są trawione przez nasz organizm na tyle długo, byśmy równie długo czuli się syci.
  • warzywa. Chociaż nie wszystkie, bo trzeba uważać na te, które wzdymają. Wiadomo, że chodzi tutaj też o błonnik i o to, że warzywka są raczej niskokaloryczne, ale jak zjem kapustę, pieczarki, cebulę, to mój brzuch zdecydowanie nie jest płaski. Ważne jest jednak to, by spożywać 5 porcji warzyw dziennie. Nie wszystkie muszą być na świeżo. Mogą pojawiać się w postaci zupy, czy koktajli. Ale warzywna przekąska to fajny pomysł na drugie śniadanko na przykład. Wystarczy pokroić ogórki czy marchewki w słupki i zrobić lekki dip. MNIAM.
  • ocet z jabłek. Używam zamiast wody z cytryną. Dzięki jego spożyciu, pozbywamy się wody z organizmu. Wystarczy pić 2 łyżki w ciągu dnia. Można z wodą, można dodać na przykład do sałatek. Ale uważaj, żeby z tym octem nie przesadzić, bo podrażnisz żołądek.
  • zielona herbatka i ziołowe napary. Prócz hektolitrów wody 😉 powinnaś też pić zieloną herbatę. Zawiera katechiny (tak, dla mnie też brzmi to kosmicznie) dzięki czemu tłuszcz na brzuchu jest szybciej spalany. Powinnaś wypijać około 3 filiżanki zielonej herbaty dziennie.

Co jeść na płaski brzuch? Produkty, których należy unikać.

Jak ognia wystrzegaj się WSZYSTKIEGO, co smażone. Grilluj, gotuj, piecz, ale nie smaż. Zapomnij też o panierkach.

Białe pieczywo zawiera cukry proste, zatem jeśli je wcinasz to zupełnie tak samo, jakbyś zajadała się słodyczami. Zrezygnuj więc z białego pieczywa. Zapomnij też o ciachach, i ciasteczkach i o solonych potrawach.

Wystrzegaj się także piwa, i innego alkoholu. Co istotne – niektóre osoby mają wzdęcia również po mleku. Warto zatem zaopatrzyć się w mleko roślinne, lub kupować takie bez laktozy, dostępne już z większości popularnych sieciówek.

Pamiętaj, ze odpowiednia dieta, to nie wszystko. Jeśli chcesz mieć płaski brzuch, ruszaj się. Nie musisz chodzić na siłownię. Wystarczy, że codziennie zrobisz sobie dłuższy spacer. POLECAM!

Share
Author: Ośmiornica Matylda
Tagi

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *

Share