Główna » Fit sposoby » Jak wrócić do formy

Jak wrócić do formy

Jeśli z jakichś powodów twoja kondycja opadła, a w życiu na moment zagościły inne priorytety niż forma fitness. Nie obawiaj się zaczynać treningu od zera. Poniższe wskazówki sprawią, że powrót do formy po ciąży albo po jakimkolwiek innym zdarzeniu stanie prostszy i sprawi, że tym razem poświęcisz się ćwiczeniom na dobre.

Zacznij od małych rzeczy

Weekendowi atleci, strzeżcie się! Próby powrotu do starych sportowych zwyczajów nierzadko kończą się kontuzjami. Możesz myśleć, że jesteś w stanie biegać tak jak poprzednio, jednak nie zawsze będzie to zgodne z prawdą. Chociaż tego typu przekonanie i motywacja to podstawy, jeśli chcesz wiedzieć jak wrócić do formy, to jednak staraj się podejść do sprawy z chłodem i dystansem. Główna zasada w takim wypadku brzmi: nie rób niczego, co jest na tyle trudne, że nie mógłbyś tego powtórzyć następnego dnia. Powoli dojdziesz do dawnej świetności, bez względu na to czy jesteś sportowcem powracającym po urazie czy też matką walczącą o powrót do formy po ciąży. Wymarzona forma fitness nie przyjdzie od razu, bądź gotowa na poświęcenie.

Nie idealizuj dawnych osiągnięć

Możesz przypominać sobie jak przyjemnym uczuciem było przekraczanie linii mety podczas twojego pierwszego startu, ale musisz także pamiętać, ile ciężkiej pracy cię to kosztowało. Co najmniej tyle samo siły będzie potrzebne i tym razem. Powinieneś uświadomić sobie, że zaczynasz z innego niż kiedyś punktu wyjścia. Dlatego przez pierwszy miesiąc ćwiczeń możesz zapomnieć o ocenianiu swoich wysiłków, myśl o nich raczej w kategoriach niezobowiązującego eksperymentu. Dużo łatwiej wejść na nowo w rutynę ćwiczeń, jeśli przestanie się patrzeć na swoje wysiłki okiem krytyka.

Zrozum dlaczego chcesz być aktywny

Jesteś w innym miejscu niż byłeś, kiedy biegałeś w pół maratonach, w innym niż kiedy chwaliłeś się swoimi bicepsami. Razem ze zmianą twojej formy na gorsze zmieniła się też twoja motywacja, by znów być fit. Powinieneś ciągle myśleć o swoich zamiarach jak wrócić do formy i powodach, dla których znów trenujesz, to pozwoli ci utrzymać odpowiednią motywację. Może chcesz być zdrowszy dla swoich najbliższych, chcesz być aktywnym ojcem albo właśnie uskuteczniasz powrót do formy po ciąży – dobrych powodów jest mnóstwo. Wyklarowanie sobie przyczyn swojego podejmowanego po przerwie wysiłku pomoże ci zaakceptować nowego siebie i zastanowić się nad miejscem aktywności w twoim życiu.

Pracuj nad siłą i rozciągaj się

Oczywiście nikt nie wręczy ci medalu za to, że dotkniesz swoich palców u stóp przy stretchingu. Mimo to praca nad giętkością i siłą jest najważniejsza w procesie ponownego wchodzenia w świat aktywności fizycznej. Potrzebujesz nawyku ćwiczeń siłowych, żeby myśleć o efektach treningu. Poza tym jeśli twoja przerwa od sportu była stosunkowo długa mogłeś utracić swoją giętkość – mógł zmniejszyć się twój zakres ruchów, oznacza to, że upragniony powrót do treningu może być związany z bólami stawów i mięśni.

Ciesz się postępami

Pewnie słyszałeś tę radę milion razy. Musisz jednak wiedzieć jak ważne jest, by cieszyć się swoim treningiem i dniami spędzonymi na wylewaniu siódmych potów. To dalece bardziej istotne niż koncentrowanie się na celu – powrocie do formy. Bez radości ćwiczenia cel może ci być wcale niepotrzebny.

A jak wrócić do formy, jeśli wysiłek nie sprawia nam frajdy? Forma fitness to cel, ale nie można zapomnieć o cieszeniu się postępami jakich dokonuje nasze ciało – jakiekolwiek by nie były.

Artur Arbuz

Author: Pająk Onufry
Tagi

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *