Główna » Sposób na biznes » 5 kroków do stworzenia idealnego miejsca pracy

5 kroków do stworzenia idealnego miejsca pracy

Praca pochłania nam sporą część życia. Nic więc dziwnego, że pracodawcy pozwalają pracownikom na nadanie biurkom nieco indywidualnego charakteru. Warto jednak chwilę poświęcić swojemu miejscu pracy – wystarczy niewiele, by uczynić z biurka w firmie przyjemny kąt. Przy okazji usprawni to także naszą pracę i pozwoli solidnie wykonywać obowiązki.

Jak stworzyć idealne biurko w pracy – 5 złotych zasad

Poniższe zasady warto wprowadzić w życie – pojedynczo albo wszystkie naraz. Poprawią znacznie jakość naszej pracy, ale także wpłyną na nasz wizerunek, wszak „jak nas widzą, tak nas piszą”.

Zasada pierwsza – pamiętaj o ergonomii

Biurko dla pracownika musi mieć odpowiednie wymiary. Jeśli szukasz biurka do gabinetu w domu – odpuść sobie sieciówki z meblami, większość z nich oferuje biurka dla młodzieży i dzieci. „Dorosłe” biurka muszą mieć wysokość co najmniej 75-80 centymetrów – a jeśli masz więcej niż 185 centymetrów wzrostu – co najmniej 85. Takie biurka znajdziesz między innymi w ofercie Fabryki Mebli Biurowych Wuteh. Warto wybrać także biurko z szerokim blatem – dzięki temu będziesz mieć więcej miejsca na nogi, ale także wygodną przestrzeń do pracy. Jeśli nie masz możliwości wyboru mebli, na jakich pracujesz – zadbaj, by fotel biurowy miał odpowiednią wysokość. Możesz także zakupić specjalne gadżety, jak np. podpórkę pod nadgarstki albo poduszkę na krzesło, dzięki którym osiągniesz odpowiednie efekty.

Zasada druga – dbaj o wystrój biurka

Pamiętaj – Twoje biurko to przestrzeń przede wszystkim do pracy. O ile drobne, osobiste akcenty są w dobrym guście, o tyle nie warto zamieniać roboczego blatu w wystawkę rodzinnych fotografii albo figurek kotów. Jeśli lubisz mieć prywatne drobiazgi przy sobie – zadbaj, by były także użyteczne. Kubek z ulubionym motywem, kalendarz ze zdjęciem dziecka, ulubiony notatnik – nadadzą biurku indywidualnego charakteru, a jednocześnie nie będą się za bardzo rzucać w oczy.

Zasada trzecia – biurko to nie kuchnia

Dbaj o higienę miejsca pracy – nie przetrzymuj na biurku brudnych naczyń, resztek jedzenia, pustych kubków. Po pierwsze – ostatni kawałek pizzy albo opakowanie po jogurcie może ostro pachnieć i przeszkadzać innym współpracownikom. Po drugie – pomyśl, co pomyśli klient, jak zobaczy takie biurko? Po trzecie – brudne naczynia są po prostu niehigieniczne. Negatywnie wpływają także na Ciebie – praca w takim bałaganie nie jest zbyt efektywna. Nawet jeśli nie jesteś wielbicielem pedantyzmu – zadbaj, by brudne naczynia znikały z Twojego biurka natychmiast po jedzeniu.

Zasada czwarta – posortuj dokumenty

Ponoć na szukanie dokumentów wśród szpargałów na biurku tracimy średnio jeden tydzień rocznie. Ten właśnie tydzień można by poświęcić na relaks albo efektywną pracę. Jeśli więc chcesz zaoszczędzić ten czas – zadbaj o to, by dokumenty na biurku były odpowiednio posegregowane. Dobrym rozwiązaniem są kuwetki na dokumenty. Stwórz swój system: wydziel miejsce na dokumenty pilne, ważne ale niepilne, dokumenty związane z wykonywanym zleceniem itp. Na początku wdrożenie się w zarządzanie tym wszystkim może być nieco trudne, ale z czasem będziesz mieć idealną kontrolę.

Zasada piąta – dobre oświetlenie

Dobre oświetlenie w miejscu pracy to podstawa. Od tego zależy, czy męczą się nam oczy, boli głowa i czy nie przysypiamy. Najlepsze jest światło dzienne – posiada ono pełne spektrum i najkorzystniej wpływa na nasze samopoczucie. Jeśli masz taką możliwość – postaraj się o umieszczenie biurka blisko okna. Jeśli nie – zawsze możesz na swoim biurku ustawić lampkę z żarówką o spektrum zbliżonym do światła dziennego.

Share
Author: Pająk Onufry
Tagi

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *

Share