Główna » Kulinarne sposoby » Wegetariańska dietetyczna pizza z brokułami

Wegetariańska dietetyczna pizza z brokułami

Od jakiegoś czasu odżywiamy się w naszym domu dużo zdrowiej. Wyrzuciliśmy na stałe z menu śmieciowe jedzenie – w jego oryginalnej formie, ale nic na tym nie tracimy (a zyskujemy wiele). Kombinujemy w kuchni więcej niż wcześniej, i nasze potrawy nabrały barw, ale też smaku. Dzisiaj na przykład, na obiad była dietetyczna pizza z brokułami. I nie, brokuły nie były wcale tylko dodatkiem do „farszu”. One były głównym składnikiem ciasta. A to dopiero, co? 😉 I była pyszna!

Pizza brokułowa – taaaak mało kalorii

Wiecie, że kawałek takiej tradycyjnej pizzy ze wszystkimi dodatkami i sosem to jest prawie 700 kalorii? Masakra, prawda? Nawet nie zdawałam sobie z tego sprawy, a na pizzę pozwalaliśmy sobie dość często – przyznaję. Teraz z pewnością będziemy ją zawsze odchudzać. Nie za każdym razem będzie to opcja wegetariańska – bo taka nam dziś wyszła, ale często zapewne, bo jest naprawdę smaczna.

Dietetyczna pizza z brokułami – czego potrzebujemy?

Na spód:

  • 1 brokuł – średniej wielkości
  • 1 jajko
  • 2 łyżki płatków żytnich (mogą być też otręby, i można je zamienić na inne, na przykład owsiane czy orkiszowe)
  • sól, pieprz do smaku
  • zioła prowansalskie

Farsz i sos

  • 2 duże pieczarki
  • 1/4 papryki
  • serek wiejski w opcji light – mieliście pojęcie, że z powodzeniem zastępuje mozarellę albo ser żółty?
  • przecier pomidorowy lub obrane ze skórki pomidorki i czosnek

Dietetyczna pizza z brokułami – przygotowanie

Najpierw gotujemy brokuły – mają być al’dente. Później je blendujemy i dokładnie odsączamy. Mamy uzyskać kremową konsystencję ale nie taką zupełną papkę. Dodajemy jako i otręby wraz z ziołami i przyprawami. Dokładnie mieszamy. Wykładamy na blaszkę wyłożoną papierem do pieczenia ( koniecznie takim jak TEN – inaczej się przyklei) i wstawiamy do piekarnika rozgrzanego do 190 stopni na 20 minut – jeżeli Wasza pizza jest tak gruba jak moja. Jeśli wolicie cieńszą – polecam, bo ciasto będzie chrupiące – to wystarczy jakieś 10 minut.

W tym czasie przygotowujemy sos. Obieramy czosnek, wrzucamy na patelnię z olejem kokosowym (może być oliwa, ja wolę olej kokosowy bo jest zdrowszy) dorzucamy przeciez pomidorowy lub obrane ze skórki i drobno pokrojone pomidory. Gotujemy tak długo, aż wszystko odparuje i zgęstnieje.

Kiedy  nasza dietetyczna pizza z brokułami jest podpieczona, wyjmujemy blachę i na ciepłe ciasto wykładamy nasz sos, po czym układamy ulubione dodatki. Mi wyszła pizza wegetariańska, bo nie miałam ochoty na kurczaka czy rybkę, ale śmiało możecie kombinować z dodatkami. Na górę jeszcze serek grani  – moje dzisiejsze odkrycie. Już wiem, że będę go dorzucać do makaronów i zapiekanek.

No i znów wjazd do piekarnika na kolejne 10 minut (jeśli ciasto jest grube, jak moje, to na 15)

Po tym czasie wyjmujemy z piekarnika. Polecam polać fit sosem czosnkowym własnej roboty. PYCHA!

pizza brokułowa

pizza z brokułami

dietetyczna pizza

fit pizza

pizza wegetariańska

Author: Ośmiornica Matylda
Tagi

Komentarze 2 komentarze

  1. […] Wegetariańska dietetyczna pizza z brokułami […]

  2. […] Dietetyczna pizza z patelni , Pizza bez ciasta , Fit pizza z cukinii , Wegetariańska dietetyczna pizza z brokułami […]

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *