Główna » Sposób na rodzinę » Ćwiczenia dla kobiet w ciąży – 5 propozycji

Ćwiczenia dla kobiet w ciąży – 5 propozycji

Kobiety w ciąży narażone są na wiele niedogodności, ale również na stan podwyższonego ryzyka zdrowotnego. We współczesnym świecie powstała teza, że kobieta spodziewająca się dziecka nie powinna chodzić na siłownie i wysilać się fizycznie. Jednak istnieją idealne ćwiczenia dla kobiet w ciąży, które wzmocnią mięśnie tak potrzebne w tym stanie oraz pomogą przystosować się ciału do aktualnego stanu. Prezentujemy ćwiczenia, które można wykonywać w ciąży.

Ćwiczenia dla kobiet w ciąży:

 

  1. Bieganie

Błędem jest zaprzestanie joggingu podczas ciąży. Bieganie idealnie sprawdza się przy obrzęku i zaparciach, ponieważ rozluźnia ciało i pozwala mu się unormować. Kobiet w ciąży narażone są na depresje i nadmierną nerwowość, a bieganie uspokaja organizm i pozwala uwolnić hormony szczęścia. Ćwiczenia w ciąży zmuszają wszystkie mięśnie do pracy i przyspieszają metabolizm, a co za tym idzie powodują lepsze dotlenienie organizmu i pobudzają krążenie krwi. Sprawiają one dużą radość, szczególnie kobietom, które były aktywne fizycznie przed zajściem w ciążę. Jednak nie wolno sugerować się dobroczynnością tego sportu. Jeśli kobieta nie biegała regularnie przed ciążą nie powinna tego robić spodziewając się dziecka.

  1. Spacery

Spacery to lżejsza forma wysiłku fizycznego niż bieganie. Ćwiczenia w ciąży są bowiem bardzo ważne, aby dostatecznie przyzwyczaić ciało do rozciągnięcia i wysiłku, jaki je czeka podczas porodu. Lekkim ale równie efektywnym sposobem na trening ciała są spacery, które mają pozytywny wpływ na obrzęki nóg, żylaki i bóle pleców. Chodzenie to świetne ćwiczenia kardio, czyli polegające na utrzymaniu stałej intensywności ćwiczeń przez określony okres czasu. Ćwiczenia dla kobiet w ciąży powinny był znormalizowane i dopasowane do miesiąca i stanu fizycznego przyszłej mamy. Spacery mają również zbawienny wpływ na nastrój. Marsz po lesie lub parku, w pięknych okolicznościach przyrody, wpływa pozytywnie na nastawienie i wywołuje uśmiech na twarzy. Depresyjne nastroje i dokuczliwe bóle krzyża znikną po kilku dniach regularnych spacerów. Aby bezpiecznie uprawiać ten rodzaj sportu wziąć należy pod uwagę styl chodu. Nie należy wyciągać kroku, ponieważ jest to zbędny napinanie mięśni miednicy.

  1. Pływanie

Każda kobieta w ciąży ma problemy z obrzękiem i żylakami a także bólem pleców. Nie od dzisiaj wiadomo również, że podczas tego wspaniałego okresu kobiety miewają tak zwane humorki, zły nastrój towarzyszy im codziennie. Pływanie sprawdza się idealnie dla kobiet w ciąży, ponieważ odciąża stawy i pozwala wzmocnić mięśnie. Pływanie, jako ćwiczenia dla kobiet w ciąży, znakomicie odpręża. Warunkiem bezpiecznego uprawiania tego sportu jest kontrola temperatury wody, nie może ona przekraczać 32 stopni Celcjusza. Ważne jest także, aby pływać, jak najwięcej kraulem i grzbietem. Nadmierna praca nóg niepotrzebnie napina mięśnie miednicy.

  1. Jazda na rowerze stacjonarnym

Jeśli ktoś nie przepada za wychodzeniem z domu, na siłownię, basen czy do parku, to idealnym rozwiązaniem jest umieszczenie stacjonarnego roweru. Podobnie, jak poprzednie ćwiczenia pomaga na obrzęki, żylaki, bóle pleców i napięcie w dole brzucha. Ćwiczenia dla kobiet w ciąży mają za zadanie poprawić nastrój i zmniejszyć stany depresyjne. Jazda na rowerze stacjonarnym daje organizmowi takie same korzyści, jak każdy trening kardio. Dodatkowo wzmacnia dole partie mięśni pleców, co jest bardzo ważne dla przyszłych mam. Rower szczególnie skupia się na rozluźnieniu bolących i napiętych okolic miednicy. Aby trening był bezpieczny dla kobiety w ciąży i dziecka radzi się, aby kobiety jeździły na rowerze stacjonarnym a nie na zewnątrz. Chodzi tutaj głównie o możliwość upadku, na co przyszła mama nie powinna się narażać, szczególnie w drugim trymestrze, kiedy środek ciężkości przesuwa się.

  1. Joga

Bardzo popularna w ostatnim czasie joga, pozwala kobietom wyćwiczyć mięśnie, o których często się zapomina. Chodzi głównie o mięśnie miednicy. Uprawianie jogi pomaga utrzymać mocz i pozbyć się bólów pleców i krzyżą. Joga skutecznie wzmacnia mięśnie miednicy, co pozwala zapobiec niekontrolowanemu popuszczaniu moczy zarówno podczas ciąży, jak i po porodzie. Ćwiczenia te pomagają także nauczyć się regularnego oddechu i zrelaksować się oraz naładować energię. Jak zawsze ważne jest bezpieczne uprawianie sportu. W przypadku ćwiczeń dla kobiet w ciąży ma to podwójne znaczenie, ponieważ trzeba mieć na uwadze nie tylko zdrowie matki ale również nienarodzonego dziecka. Zaleca się praktykowanie jogi od czternastego tygodnia ciąży, w zasadzie aż do samego rozwiązania. Warto jednak poszukać doświadczonego nauczyciela, który wie, jak opiekować się kobietami w ciąży.

 

Share
Author: Ośmiornica Matylda
Tagi

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *

Share