Główna » Fit sposoby » Basen a odchudzanie – jak pływać żeby schudnąć?

Basen a odchudzanie – jak pływać żeby schudnąć?

Mówią Ci ćwicz, a Ty nie masz pojęcia jaka dyscyplina sportowa sprosta Twoim wymaganiom? A może nie jesteś pewien jakiej Ty sam podołasz? Sprawdź się w wodzie! Tam dowiesz się dlaczego warto pływać, co ma basen do odchudzania i że każdy znajdzie tam coś dla siebie! Nawet jak nie umie pływać. Basen a odchudzanie – jak pływać żeby schudnąć?

Basen a odchudzanie

Jeżeli przez minimum 20 minut utrzymasz przyspieszone tętno – Twoje ciało zacznie się pozbywać zbędnego tłuszczu. Rozgrzej się porządnie i przez 20 min odpuść sobie przerwy. Działa to także podczas pływania. Jednak pływanie jest jednym z przyjemniejszych sposobów na spalanie tłuszczu i rzeźbienie sylwetki. Dlaczego? Doskonale wzmocni Twoje mięśnie – im więcej mięśni, tym szybsze spalanie tłuszczu. Zajęcia na basenie znacznie podkręcają metabolizm. Wszystko działa jeśli oczywiście robisz to regularnie. To, że pójdziesz na basen raz na miesiąc nie sprawi, że schudniesz… Nie umiesz pływać? Nic nie szkodzi. Możesz się nauczyć lub znaleźć zajęcia z aqua aerobiku. To też bardzo skuteczne! Aqua aerobic jest także wspaniały dla kobiet w ciąży, które chcą pozostać w dobrej formie, bardzo otyłych osób (woda odciąża stawy), a także starszych osób. Miejskie baseny często organizują ciekawe formy zajęć w wodzie tak, by każdy znalazł coś dla siebie. Basen a odchudzanie… Wiesz już ile mają wspólnego te dwa pojęcia?

Pływanie a odchudzanie

Ćwiczenia na basenie i pływanie są bardzo dobre na odchudzanie ze względu na to, że w wodzie ciało jest lżejsze. To, co na co dzień sprawia nam problem, w wodzie okazuje się łatwe do wykonania. Woda stawia także opór, który wymaga sporego wysiłku mięśni oraz precyzji.

Pływanie normalizuje pracę serca, sprawia, że dekolt zaczyna wyglądać jeszcze bardziej zjawiskowo, a regularne treningi min. 3 razy w tygodniu sprawią, że szybko schudniesz. Pływanie a odchudzanie… Jaki to ma związek? Już wiesz! Jeśli chcesz schudnąć przy pomocy wody i basenu zacznij spokojnie. Pierwszy trening powinien trwać ok. 15-20 minut. Powoli zwiększaj czas i częstotliwość treningów – pozwoli Ci to uniknąć kontuzji i znużenia.

Koniecznie wprowadzaj różnorodność w treningu. Udoskonalaj techniki, odwiedzaj zajęcia z aqua aerobiku, stosuj style wymiennie, używaj gadżetów do pływania (deska, wypornik, piłka…)

Jedz najpóźniej dwie godziny przed treningiem i nie obżeraj się po aktywności. Na kolacje zjedz coś lekkiego. Niech to będzie indyk z warzywami, pieczona rybka albo sałatka (bez kalorycznego sosu…)

Basen a odchudzanie –  Jak pływać żeby schudnąć

Podsumujmy Twoją wiedzę w punktach:

  1. Pływaj minimum 3 razy w tygodniu
  2. Urozmaicaj pływanie gadżetami, udoskonalaj techniki pływackie, ciągle coś zmieniaj – nie pozwól na nudę i rutynę
  3. Nie obżeraj się przed treningiem
  4. Nie obżeraj się po treningu
  5. Właściwie w ogóle się nie obżeraj
  6. Nie rezygnuj jeśli raz coś Ci się nie uda lub nadejdzie kryzys
  7. Okres nie jest przeszkodą w treningu – jeśli masz potrzebę idź wtedy na długi spacer, na rower lub pobiegaj
  8. Nie przeforsuj się – jeśli się przesilisz Twój organizm będzie się buntował.

Już wiesz jak pływać żeby schudnąć? To bierz strój i marsz na basen!

Emilia Tarachoń

Share
Author: Ośmiornica Matylda
Tagi

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *

Share